Out of Africa - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Anneke Aalderink - WaarBenJij.nu Out of Africa - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Anneke Aalderink - WaarBenJij.nu

Out of Africa

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

06 Februari 2013 | Tanzania, Zanzibar

We zijn dus vorige week nog een dagje naar het strand geweest en toen op naar Zanzibar. Het duurt ongeveer twee uur met de ferry om op Zanzibar te komen en bij aankomst heb je meteen een heel mooi zicht over Stone Town (soort van de hoofdstad van Zanzibar) met zijn mooie coloniale gebouwen. Heel anders dan de rest van Tanzania (en eigenlijk ook Afrika) want je moet hier niet heen gaan voor de mooie architectuur en mooie steden want die zijn er praktisch niet. Dus dit was al heel mooi. We moesten toen nog een uur met de taxi naar de andere kant van het eiland want de eerste dagen verbleven we aan de oostkust van Zanzibar in Paje.

We verbleven hier bij een supermooie backpackers met schattige huisjes en het hele terrein was bezaaid met witzand (echt strandgevoel dus). We hoefden alleen maar de straat over te steken om bij de zee aan te komen. We hebben hier voor de tweede keer met dolfijnen gezommen ^^. En dit keer was het nog een veel mooiere ervaring want het water was echt kraakhelder dus heel goed zicht en we hebben met wel 50 wilde dolfijnen kunnen zwemmen. We moesten ons echt inhouden om ze niet aan te raken en tegen ze op de botsen, zo dicht bij waren we. Je kon ze horen en zien spelen onder water en achter vissen aan zitten. Dus dit was weer een overgetelijke ervaring! We zijn ook naar Jozani forest geweest, een stuk regenwoud en het thuis van de bedrijgde Red Colobus Monkeys. Dit was echt een unieke ervaring en helaas waren we er maar relatief kort want ik had er wel uren willen rondlopen.

De dagen erna hebben we besteed aan onze kitesurf cursus. Dus zon, zee, strand, heel veel zoutwater happen en blauwe plekken oplopen haha. Het was heel leuk, maar ook moeilijk en helaas hebben we niveau 2 net niet kunnen voltooien. Deze moet je halen om je iko kaart te krijgen en uitrusting te mogen huren en zelf te mogen oefenen. Maar het lukte ons net niet helaas dus bij de volgende kitesurf optie maar verder oefenen. India een goede plek om te kitesurfen? Volgens mij niet haha, maar Nederland iig wel dus dat is dan misschien een reden om weer terug te komen naar ons koude kikkerlandje :p. Na een week zijn we naar Stone Town ‘verhuisd’. Hier hebben Roos en ik ons geld lekker kunnen laten rollen want probeer maar eens door de supermooie straatjes met uberschattige winkeltjes te lopen en niets te kopen 0:). Ik ben iig een sjaal, twee broeken en een jurk rijker, oeps. Stone town is echt heel gezellig en mooi en je hebt hele leuke marktjes, waarvan de foodmarket aan de boulevard echt een hele belevenis is. Elke avond worden hier allemaal standjes met eten neergezet. Met heerlijke sugarcane juice, bbq, sweet potato/banana en locale soep. Ook nog tegen locale prijzen dus dat is helemaal fijn (waar kun je nog soep eten voor 12,5 cent). Naast het shoppen, wat de meeste tijd in beslag nam haha, hebben we ook nog een bezoek gebracht aan Prison Island met zijn Giant Tortoises en mooie snorkel opties.

Eergisteren zijn we weer terug gegaan naar Dar Es Salaam bij ons superfijne couchsurf adres. Heerlijk om hier nog even de laatste dagen door te kunnen brengen (in zo’n huiselijke omgeving) voordat we naar India vertrekken. Gisteren lekker aan het zwembad gelegen en gisteravond een pool-movie-night gehad. Ja bbq en film kijken aan het zwembad…je kunt het slechter treffen. Vandaag nog even de lonely planet van India extra hard bestudeerd en de laatste voorbereidingen gedaan.

Morgen om 16.45 uur vertrek ik richting Mumbai(helaas zitten Roos en ik niet in hetzelfde vliegtuig dus zij vertrekt al een paar uur eerder) om overmorgen om 8.20 uur (locale tijd) in Mumbai aan te komen. Dus deel twee van de reis…nieuw werelddeel, nieuw land en nieuwe ervaringen. Spannend, maar ik heb er zin en en ben vooral heel benieuwd. We hebben er nu al zo veel over gehoord maar nu mogen we het eindelijk zelf gaan beleven!

• 06 Februari 2013 - 18:25

Loes:

Hey an

Klinkt super om met dolfijnen te kundem zwemmen!
    Hoop dat je net zoveel plezier en lol hebt in India maar denk dat dat wel goed komt!

Liefs

• 06 Februari 2013 - 19:00

Lidy:

Fijn weer wat van jullie te horen en dat alles goed is en dat je lekker hebt kunnen genieten. Goede reis morgen en nog veel plezier.
    Groetjes van ons beide.

• 06 Februari 2013 - 20:28

Marloes:

Hee An,

Leuk om weer een update te krijgen, heerlijk aan het genieten van de laatste momenten daar dus ;-)!
    Wauw film kijken bij het zwembad..for your information ,hier is het koud en regenachtig...!
    Hele goede reis alvast voor morgen!

Liefs Marloes

• 07 Februari 2013 - 08:23

Monique :

Hee Anneke!
    Ik ben aan het genieten van je verhalen!
    Marloes zo te zien nog veel meer haha

• 08 Februari 2013 - 13:14

Martijn:

He Anneke,

Welcome in India, zou ik denk ik nu wel kunnen zeggen tegen je. Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad. Ik ben echt ontzettend benieuwd naar je eerste indrukken van India... !
    En dank je voor de foto's, W&ik hopen september ook naar Zanzibar te gaan. En wat een mooi eiland zeg, heerlijk ook dat water!! Genoeg te zien en doen iig.

Geniet van de nieuwe bestemming en tot het volgende reisverslag!
    Martijn