Time flies... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anneke Aalderink - WaarBenJij.nu Time flies... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anneke Aalderink - WaarBenJij.nu

Time flies...

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

25 September 2013 | Thailand, Koh Tao

Inmiddels ben ik al weer twee weken onderweg en weer heel wat ervaringen rijker! Het afscheid nemen thuis was toch weer veel moeilijker dan ik had gedacht en de eerste dagen in Bangkok waren ook een beetje met gemengde gevoelens maar gelukkig zit ik inmiddels al weer helemaal in de reis flow. Het avontuur begon eigenlijk al op het vliegveld in Bangkok. Tijdens het ophalen van mijn backpack kwam ik een Nederlands meisje tegen die in het zelfde vliegtuig had gezeten en ook door Azie ging reizen. We moesten allebei naar het centrum van Bangkok en zijn daarom samen met de trein gegaan. We verbleven allebei echter ergens anders dus we hebben wat gegevens uitgewisseld en zijn onze eigen weg gegaan. Na de trein moest ik nog een stuk met de taxi maar de eerste drie taxi's wilden me niet helpen en reden zonder pardon verder. Dus daar sta je dan moe van de nachtvlucht, in de regen in Bangkok en geen idee waarom de taxi's je weigeren mee te nemen. Zo verschrikkelijk kon ik er toch niet uitzien na een nachtje...Toen ben ik maar een andere straat ingelopen en heb het daar nogmaals geprobeerd en uiteindelijk trof ik gelukkig een aardige taxi chauffeur die me wel mee wilde nemen. Achteraf bleek dat het gedeelte waar ik heen wilde moeilijk te bereiken is door de drukte en de taxi's je allemaal proberen af te zetten en ze weten dat backpackers vaak niet veel willen betalen. Het hostel waar ik verbleef had aangegeven dat ik ongeveer 100 baht moest betalen dus ook ik was niet bereid om veel meer te betalen. Maar goed voor 150 baht was ik alsnog op mn bestemming uiteindelijk dus het viel allemaal mee.

Mijn hostel was prima en erug gezellig. Beneden in de gezamelijkruimte lagen allemaal matten waar je lekker kon relaxen en regelmatig een film werd opgezet. Ik had meteen even contact gezocht met Elisah (het meisjedat ik op het vliegveld had ontmoet) en zij had samen met het meisje waar zij verbleef al plannen gemaakt voor die dag dus ben ik directmee gegaan. Het was wel even raar om dan van het een op het andere moment in een compleet andere wereld te staan en het was ook nog eens bloedje heet dus dat was even wennen. Ik zou Elisah en Lyn bij het Grand palace ontmoeten wat op loop afstand van mijn hostel lag dus ging ik op weg. Onderweg maakte ik echter al heel snel kennis met een minder fijne kant van Thailand (of igg Bangkok) want ze probeerden me constantop te lichten. Als ikde weg vroeg werd me constant verteld dat het Grand Palace dicht is voor het boedhistisch nieuwjaar en dat ik beter naar een andere tempel kon gaan, waar die mensen zelf dan weer commissie voor krijgen natuurlijkals ik daar naar binnen ga. Ook tuktuk chauffeurs die een gratis of voor heel weinig geld een ritje aanbieden en je dan vervolgens bij allemaal tempels en winkels afzetten om dingen te kopen. Gelukkig was ik enigzins op de hoogte van dit soort dingen dus uiteindelijk heb ik mn weg gevonden en zijn we het paleis, wat eigenlijk een hele verzameling van tempels is, gaan bekijken. Helaas moest je je helemaal bedekken binnen het complex en het enige wat ik bij me had was een dik vest dat nog in mn tas zat van het vliegtuig en binnen no time begon ik dus weg te smelten. Maar afgezien daarvan waren de tempels wel echt heel mooi en weer heel anders dan de tempels die ik tot nu toe in India en Japan heb gezien. Na de grand palace hebben we een bezoek gebracht aan de tempel of the reclining Buddha, wat inhoudt een hele grote liggende gouden Buddha. Daarna zijn we nog wat gaan eten en toen was mn energielevel wel zodanig beneden pijl dat ik terug ben gegaan naar het hostel voor de nodige slaap. Des te meer omdat we de volgende ochtend een bezoek gingen brengen aan de 'floating market' en om 6 uur de wekker alweer ging. Door het tijdsverschil was het echter moeilijk om in slaap te komen dus toen de wekker af ging was het best zwaar om weer op te staan (nederlandse tijd is het dan 1 uur 's nachts). Maar de floating market was heel leuk en vooral ontzettend lekker eten! Tegen de middag waren we weer terug in Bangkok, de markt ligt anderhalf uur buiten Bangkok, en zijn we naar de MBK gegaan. Dit is een hele groot winkelcomplex midden in Bangkok. De volgende dag ging Elisah verder naar het zuiden en hebben we dus afscheid genomen voor dat moment maar we gingen allebei naar Koh Phangan dus de bedoeling was om elkaar daar dan weer op te zoeken. Ik ben die dag daarom met wat mensen van het hostel naar de weekend market geweest en aangezien het weekend was (niet dat dat in Bangkok veel verschil maakt) zijn we 's avonds met een hele grope van het hostel uit eten geweest en daarna stappen in Kao San Road (DE toeristen/uitgaansstraat van Bangkok). Daar heb ik voor het eerst in mn leven gefrituurde schorpioen geproefd maar ik kan het niet aanraden want het smaakt eigenlijk nergens na en is ook nog eens heel taai, heb geloof ik wel twee minuten op een hap lopen kauwen. De volgende dag hadden we allemaal best last van een kater en daarom niet veel meer uitgevoerd dan film kijken en een Thaise massage genomen. Voor diegenen die nog nooit een Thaise massage hebben gehad...het is een full body massage die behoorlijk pijnlijk is...maar aangzien je dit eigenlijk wel moet hebben meegemaakt als je in thailand bent heb ik het maar wel gedaan. Het was inderdaad best pijnlijk maar achteraf voel je je wel superlos en ontspannen. Die avond wilde ik niet uitgaan omdat ik de volgende avond de nachttrein naar het zuiden zou nemen maar omdat het toch weer zo gezellig was ben ik wel mee gegaan. Uiteindelijk lag ik natuurlijk veel te laat in bed en aangezien ik de volgende dag moest uitchecken kon ik ook niet echt uitslapen. De volgende dag was dan ook behoorlijk zwaar en ik heb mezelf beloofd om niet uit te gaan als ik de volgende dag ergens anders heen reiz 0:).

Die avond nam ik dus de nachttrein naar Surat Thani. De trein was behoorlijk comfortabel dus dat was prima. Alleen ik slaap niet makkelijk en ook die nacht heb ik dus helaas niet veel kunnen slapen. Uiteindelijk duurde de treinreiz ongeveer 14 uur, dan een busreis van anderhalf uur en dan nog twee uur op de boot en uiteindelijk met de taxi naar het hostel. Het slaapgebrek van de twee nachten, de lange reis en het warme weer/airco wisseling hadden me inmiddels geen goed gedaan en toen ik bij het hostel aankwam heb ik ook maar rustig aan gedaan. Mijn maag was van slag, ik had een zere keel en ondertussen ook een onbekende uitslag over mn hele rug. Een teken om mezelf rust te geven en dit heeft natuurlijk ook zo zn weerslag op je emotionele toestand. Gelukkig voelde ik me na een hulplijn van thuis en een goede nachtrust al een stukje beter en heb ik de volgende dag een scooter gehuurd en ben ik naar Elisah toegereden die een stukje verderop op het eiland zat. Dit was eigenlijk een soort zieknbezoek want ook zei voelde zich niet lekker en had de dag daarvoor de hele tijd moeten overgeven. Dus daar zaten we dan op een idlische locatie maar allebie ziekjes XD. Maar gedeelde smart is halve smart! We hebben toen maar een bezoekje aan de pharmacy gebracht waar we zijn geholpen door een ontzettend aardige thaise man. Hij had Elisah wat vitaminen en ors gegeven en mij zalf voor mijn rug (hij zei dat mn uitslag een allergische reactie was maar waarvan dat was niet duielijk, ik denk zelf een hitte uitslag aangezien ik die al een keer eerder in India had gehad). De zalf hielp gelukkig al snel en na nog een nacht goed slapen voelden we ons allebei de volgende dag gelukkig een heel stuk beter. We hebben die dag allebei een scooter gehuurd en zijn het hele eiland rondgereden en 's avonds zijn we naar een jungle feestje geweest. De volgende avond was het dan zover...debele reden dat ik naar Koh Pangan ging en zelfs de reden dat ik een week eerder dan initieel gepland uit Nederland ben vertrokken...de full moon party! We hebben die dag een outfit gescoord want het is wel de bedoeling om in fluoriserende kleding en paint te feesten. 'S avonds begong het feest, Elisah, Job en Femke (ja allemaal Nederlands) kwamen naar mijn hostel toe, dat 30 meter van het full moon strand lag. Hier was een pre party en daarna zijn we naar het strand gegaan. Dit was supermooi, er was overal muziek, standjes, podia, vuurshows en fluoriserende verlichting. Gelukkig bleek het feestje het meer dan waard en heb ik het tot in de vroege uurtjes mee gemaakt. Nade volgende ochtend uit te hebben geslapen heb ik mn backpack in gepakt en ben ik naar Elisah toe gegaan. Ik had toch niet zoveel met de mensen in mn hostel en Elisah zat op een supermooie locatie in een hutje aan het strand. En aangezien ze nog een bed overhad was de keuze snel gemaakt! De twee dagen erna heb ik eigenlijk heel weinig gedaan want wat wil je nog meer als je zee, strand, hangmatten, palmbomen en gezellige mensen hebt.

Na twee dagen moesten we Koh Phangan en onze prachtige locatie helaas verlaten. We zijn naar Koh Tao gegaan waar Job zat, een jongen waarmee Elisah de komende drie weken gaat reizen. Inmiddels waren mijn reisplannen wat aangepast...voor zover er een reisplan was dan ;). Want het klikt heel goed met Elisah en zij en Job gingen de komende drie weken verder naar het zuiden. Mijn plan was echter om weer richting het noorden te gaan naar Cambodja, Laos en Vietnam. Maar het leek mij heel leuk om samen met hun een stuk te kunnen reizen en dus heb ik besloten om met hen mee te gaan naar Maleisie. Het plan ziet er ongeveer als volgt uit, we vertrekken morgenvroeg maar Krabi waar we een paar dagne verblijven en vervolgens naar Phi Phi en Maleisie. Uiteindelijk moeten we voor 14 oktober in Kuala Lumpur (hoofdstad van Maleisie) zijn want dan vliegen Job en hopelijk ook ik (ik moet mm vlucht nog even boeken) naar Cambodja. Elisah en een vriendin van haar gaan dan verder naar Singapore dus dan is het helaas tijd om afscheid te nemen. Job en ik zullen dan wel kijken in hoeverre we nog samen verder kunnen reizen watn hij gaat richting vietnam. Helaas moet ik vietnam waarschijnlijk laten schieten want als ik aankom in Cambodja heb ik mog maar drie weken. Ik denk dat ik dan via Cambodja en Laos weer terug reis naar Bangkok vanuit waar ik uiteindelijk weer naar huis ga. Maar we zullen wel zien hoe het precies loopt.

De afgelopen dagen in Koh Tao hebben we iig heerlijk weer gehad en zijn Elisah en ik wezen snorkelen, hebben we een ladyboy show gezien, zijn we wezen feesten en zijn we gisteren samen met Job en nog een nederlandse en duitse jongen over het eiland getourd en op het strand gelegen. Zoals jullie merken een erg zwaar leven ;). En morgenvroeg om 6 uur vertrekken we dus met de boot en de bus richting Krabi...

liefs!


Ow en wist je dat...

- de thaise mensen heel aardig zijn
- behalve diegenen die je proberen af te zetten en dat zijn er helaas nogal wat omdat thailand zo toeristisch is.
- het hier altijd kerst is...overal hangt kerstverlichting
- ik hier om de een of andere reden mega grote muggenbulten krijg
- de taxi chaufeurs in Bangkok moeilijk zijn
- afdingen ontzetten tegenvalt in Thailand
- de nachtreinen prima zijn (iig in vergelijking met Afrika en India)
- het hier heel hard kan waaien.
- thai food heeeeeeel lekker is
- I love the full moon party en buckets
- coconut eilanden te gek zijn
- ladyboys goed kunnen dansen
- gefrituurde schorpioen vies is
- Elisah verslaaft is aan coconut shakes

  • 25 September 2013 - 22:18

    Linda:

    He Anneke, super leuk weer om je berichten te lezen! Fijn dat je het naar je zin hebt en er aardige mensen en apothekers zijn daar ;) Je zag er mooi uit op de foto van de full moon party :) Lekker genieten, de tijd gaat snel! xx Lin

  • 26 September 2013 - 20:22

    Rianne:

    Hee nichtje!
    Klinkt goed allemaal!
    Heb precies in beeld waar je bent :-)
    En Vietnam laten schieten is een goede optie als je te weinig hebt!
    Veel plezierrr enn als je iets wilt weten...
    Wij zijn van Siem Reap naar BKK met Angkor Air gevlogen. Was prima!
    Ennn naar Kuala Lumpur boeken met Air Asia!!
    Suc6 en veul plezier!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Zuid-Oost Azie

Backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2014

Thuis

23 Oktober 2013

Kipmiljonair!

12 Oktober 2013

Halfway and three days

25 September 2013

Time flies...

05 September 2013

Azië deel 2
Anneke

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 27417

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 15 September 2014

China en Dubai

11 September 2013 - 06 November 2013

Zuid-Oost Azie

09 December 2012 - 31 Mei 2013

Backpacken door Afrika, India en Japan!

Landen bezocht: