Thuis - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anneke Aalderink - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anneke Aalderink - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

13 Januari 2014 | Laos, Luang Prabang

Ik ben alweer even thuis en ik vond het toch tijd voor een afsluitend verhaal. Na mijn avonturen in Cambodja ben ik naar Laos gegaan. Daar heb ik Vientiane en Luang Prabang bezocht. Laos is een prachtig land met hele vriendelijke mensen en ik voelde me er echt thuis. Helaas is in Luang Prabang wel mijn camera gestolen. Ik liep samen met een paar andere mensen van mijn hostel richting het centrum toen er twee scooters langsreden die mijn schoudertas zo van mijn schouder stolen. Het ging zo snel dat ik niet eens precies weet hoe ze het deden maar ze hadden iig mijn tas met daarin geld en mijn camera te pakken. Dus pas op, want ook in een relatief veilig land zoals Laos worden dit soort trucjes uitgehaald. Gelukkig was ik op dit moment al wel bijna aan het einde van mijn reis met nog twee en halve week te gaan en ik had mijn foto's net gebackupt. Maar het blijft natuurlijk een nare ervaring. Maargoed met nog twee en halve week te gaan moest ik er toch vooral nog even van genieten. En dat heb ik gedaan. Luang Prabang was heel leuk, met mooie natuur en watervalen om de stad. Vanuit hier ben ik met de slowboat richting Thailand vertrokken. Deze reis duurt twee dagen. Je zit twee dagen zo'n acht uur in de boot met een overnachting in een klein dorpje langs de rivier. Gelukkig zat ik met hele leuke mensen op de boot en heb ik me goed vermaakt. De tweede dag op de boot was ik zelfs jarig en heeft iedereen voor me gezongen, toch wel een speciale ervaring zo aan de andere kant van de wereld. Na twee dagen kom je dan aan bij de grens tussen Laos en Thailan. Na nog een overnachting ben ik de volgende ochtend de grens over gegaan en ben daar met een mini busje naar Chiang Mai (Thailand) gegaan. Het was toch wel heel fijn om weer terug te zijn in Thailand, het voelde toch wel heel vertrouwd aan. Ik heb toen nog een aantal dagen in Chiang Mai doorgebracht waarna ik met het vliegtuig (omdat de treinen niet reden) terug naar Bangkok ben gegaan. Hier heb ik nog drie heerlijke dagen gehad met super gezellige mensen van het hostel waar ik mijn reis twee maanden daarvoor was begonnen. En als ultieme afsluiting kwam de een na laatste dag nog een vriendin uit Nederland naar Baqngkok. Terwijl mijn reis er toen op zat begon zij net haar reis van twee maanden. Super leuk om mijn laatste dag met haar door te kunnen brengen. De volgende dag was het dan zo ver...terug naar Nederland!!! En ook al heb ik nog zeker niet genoeg van het reizen...als er thuis fijne dingen op je wachten is het toch ook wel heel fijn om weer thuis te komen!

  • 27 Augustus 2014 - 08:30

    Claire:

    Anneke,

    Ik heb je geen prettige vakantie kunnen wensen.

    Geniet van alles. Groet mijn voorouders voor me.!
    Ik ben een kwart Chinees.
    Brand een wierrook( als je tempels bezoekt) dat ouders beter gaan betalen.

    Met vriendelijke groet,

    Claire Lie A Sak
    Senior medewerker Debiteuren

  • 28 Augustus 2014 - 16:42

    Juliette:

    Hey Anneke,

    Geniet je van je vakantie? Wat heb je al gezien en wat staat er nog op de planning?
    Heel veel plezier en groetjes aan Kees!

    Regenachtige groet,
    Juliëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Zuid-Oost Azie

Backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2014

Thuis

23 Oktober 2013

Kipmiljonair!

12 Oktober 2013

Halfway and three days

25 September 2013

Time flies...

05 September 2013

Azië deel 2
Anneke

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 865
Totaal aantal bezoekers 27465

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 15 September 2014

China en Dubai

11 September 2013 - 06 November 2013

Zuid-Oost Azie

09 December 2012 - 31 Mei 2013

Backpacken door Afrika, India en Japan!

Landen bezocht: