Halfway and three days - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anneke Aalderink - WaarBenJij.nu Halfway and three days - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anneke Aalderink - WaarBenJij.nu

Halfway and three days

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

12 Oktober 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanochtend heb ik afscheid moeten nemen van Elisah en Kim. Geen leuk moment! Om het geheugen op te frissen...Elisah had ik in Bangkok ontmoet en de afgelopen vier weken hebben we samen gereisd. Twee weken geleden is Kim, een vriendin van Elisah, bij ons aangehaakt en zodoende reizen we nu al een tijdje samen. Er was ook nog een Nederlandse jongen, Job, bij ons maar die is een paar dagen geleden afgehaakt, maar hem zie ik maandag op het vliegveld weer want dan vliegen we samen naar Cambodja. Maar voordat Elisah, Kim en ik afscheid hebben genomen hadden ze nog een kleine verassing voor mij. Omdat ik bijna jarig ben kreeg ik een kaartje en aardbeien oorwarmers :D. Nu vraag je, je misschien af waarom je in godsnaam oorwarmers nodig hebt bij een temperatuur van 30 graden maar dat valt alleen uit te leggen als je in de Cameron Highlands bent geweest. Ik ben iig wel meteen voorbereid op mijn terugkeer naar het koude Nederland en je ruim twee weken voor je eigen verjaardag al een beetje jarig voelen is ook een leuke bijkomstigheid ^^. Gelukkig is het alleen een voorlopig afscheid en zie ik Elisahen Kim in NL weer terug!

De afgelopen twee en halve week sinds mijn laatste blog hebben we veel ondernomen. Van Koh Tao zijn we naar WestRailay beach gegaan and I have to say we landed in paradise! Dit was precies het plaatje zoals je het verwacht als je Thaise reisbrochure bekijkt; wit strand, azuurblauwe zee, palmbomen, longtailboten en krijtsteen bergen. We besloten onszelf een beetje te verwennen en zijn in een luxe resort gaan zitten waar we onze eigen bungelow met kingssize bedden, ligbad en balkon hadden en het resort lag uiteraard direct aan het strand met zwembad en ontbijt. Gelukkig zou Thailand, Thailand niet zijn als we nog geen 25 euro pp hoefden te betalen (wel in het laagseizoen dan). Maar we hebben hier niet alleen maar lui op het strand gelegen. Job en ik hebben een hike naar een uitzichtpunt gedaan, of nouja hike het was eigenlijk gewoon rotsbeklimmen want je moest je aan touwen stijl omhoog een weg banen. Het uitzicht was het zeker waard en er was ook nog een lagune maar de weg er naartoe bleek uiteindelijk te gevaarlijk dus hebben het op het laatst toch op moeten geven. We waren de enige twee toeristen daar met een sfeer rechtstreeks uit een Indiana Jones film en zo voelde ik me trouwens ook na al dat klimmen en klauteren en covered in mud. De dag erna hebben Elisah en ik een kookcursus gedaan. Superleuk en lekker! We hebben loempia's, sticky rice and mango, green/yellow/red curry, stir fry, soep en pad thai gemaakt en natuurlijk de recepten mee gekregen zodat we er thuis ook nog van kunnen genieten. Na drie dagen moesten we het paradijs alweer verlaten en gingen we naar Koh Phi Phi (voor wie het zich inmiddels afvraagt Koh is idd Thais voor eiland), een stukje minder paradijselijk en een stuk toeristischer. Hier sloot ook Kim zich bij ons aan en gingen we met zijn vieren verder. We hebben een supergave eilandtour gedaan. Eerst een bezoekje aan monkeyisland (it's al in the name) toen cliffjumping van 9 en 12 meter, je kon ook nog 15 meter maar die bewaar ik wel voor een volgende keer XD. Daarna gingen we snorkelen, ik was eerlijk gezegd een beetje klaar met snorkelen maar ik ben blij dat ik het toch heb gedaan want het was de mooiste snorkel locatie tot nu toe. Daarna nog een bezoekje aan maya beach waar scenes voor de film 'the beach' zijn opgenomen en tot slot snorkelen met glow in the dark plankton.

Na vier eilanden hadden we wel behoefte aan wat vast land onder onze voeten en zijn we naar Trang vertokken. Deze stad is helemaal niet toeristisch en was een welkome verandering. Na twee nachten Trang was het tijd om Thailand te verlaten en zijn naar Maleisie vertrokken. Ik heb geloof ik nog nooit zo'n makkelijk bordercrossing over land gehad want we mochten met busje en al de grens over en na acht uur werden we praktisch voor ons hostel in Georgetwon afgezet. (btw, terwijl ik dit blog zit te schrijven in mijn hostel in Kuala lumpur word ik en beetje afgeleid door Maleisische popmuziek op de tv. Blijkbaar zijn boybands hier ook heel populair en is het heel normaal dat een boyband uit tien personen bestaad. Natuurlijk compleet met superhippe (zo niet lichtgevende) outfit,
danspasjes en 'one line' engelse tekst in het refrein. Mocht je mee willen genieten youtube even Super Junior). Ik vond Georgetown meteen leuk. Het is een oude stad met veel cultuur en vriendelijke mensen. Hier hebben we de 'snake tempel' bezocht. In de eerste instantie dacht ik dat de slangen in de tempel, die superstil op een stok zitten, nep waren dus heb ik er met mijn gezicht bovenop gezeten om te kijken of ze nou echt waren of niet. Maar ik was ervan overtuigd dat ze nep waren tot een man ons liet zien dat het wel degelijk allemaal echte vipers waren, dat was even schrikken! Na de snake tempel zijn we naar de langste boeddhistisch tempel van Maleisie gegaan en de laatste avond hebben we overheerlijk gegeten bij Chinahouse...dit raad ik echt iedereen aan die naar Georgetown gaat. Het water loop me zo weer in de mond van de 'beef en guiness pie' die ik daar heb gehad! en een leuke bijkomstigheid, je kan er met krijtjes je helemaal uitleven op de tafel. Na georgetwon zijn we naar Langkawi gegaan omdat Kim nog niet zo veel van de eilanden had meegkregen. Helaas zat het weer niet echt mee en besloten we na twee dagen alweer verder te gaan naar de Cameron highlands (CH). Ik had al eerder theeplantages bezocht in India en was benieuwd hoe het hier zou zijn. De CH zijn helaas een stukje minder mooi dan Munnar in India maar nog steeds de moeite waard gelukkig. We hebben een superleuke dagtour gehad langs de plantages, aarbeienmarkt, butterflyfarm en theefabriek en natuurlijk mocht een echte High tea (het hoogste punt was 2000 meter) niet ontbreken!

En inmiddels ben ik alweer aangekomen bij mijn eindpunt in Maleisie, de hoofdstad Kuala Lumpur. De afgelopen dagen hebben we heel wat kilometers te voet afgelgd om de stad te verkennen. We hebben de stad vanaf 275 meter hoogte bekeken in de Menara tower, rondgelopen door little India en Chinatown, heerlijk mexicaans gegeten en de Petronas twin towers (die van de film 'entrapment') by night gezien. En vanochtend zijn Elisah en Kim dus verder gegaan richting Singapore. Ik blijf nog twee nachten in KL en maandagochtend om 7 uur vlieg ik naar mijn volgende bestemming, Cambodja! Ik ben benieuwd!

liefs!


Quotes & themes of travelling together:

Very many nice/interesting, me likey/love long time, gods!, dinges, wat prima!, ultra prima, no worries, jeej!, nice one, is ze een beetje knap?, happy ending, bahts, elke ochtend word ik wakker met een wijsje in mijn hoofd, only gay in the village, komt wel goed schatje, feestje in the 7-eleven, PIMP, 'het huwelijk', hebben ze hier wifi, zijn de bedden een beetje goed, ik word oud, hoeveel kost het?.

  • 12 Oktober 2013 - 08:44

    Rianne:

    Hee nichtje!
    Leuk verhaal weer en goed te lezen dat je geniet!
    Voor mij nog steeds heel herkenbaar allemaal!
    Veel plezier in KL en goede reis naar Cambodja!
    Xx

  • 12 Oktober 2013 - 09:03

    Loes:

    Hey an

    Wat fijn dat het allemaal zo mooi en leuk is!
    Liefs van ons

  • 12 Oktober 2013 - 12:17

    Mark:

    Veel plezier zus! Binnenkort ga je dus voor mij lekker koken?
    Groetjes je broer

  • 03 November 2013 - 09:51

    Roos:

    Hey An, ik liep een beetje achter met het lezen van je reisverhalen, maar ik ben blij dat ik nog even terug lees, want ik lig echt helemaal dubbel om Super Junior, die ik nu als achtergrond bij jou verhaal op heb staan!!!
    Misschien moeten we voor een beetje promo voor ze zorgen hier in NL :P
    Intussen ben je alweer bijna onderweg naar het regenachtige Utrecht, daar kijk ik naar uit, kunnen we weer lekker samen lachen!
    Kussen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Zuid-Oost Azie

Backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2014

Thuis

23 Oktober 2013

Kipmiljonair!

12 Oktober 2013

Halfway and three days

25 September 2013

Time flies...

05 September 2013

Azië deel 2
Anneke

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 27474

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 15 September 2014

China en Dubai

11 September 2013 - 06 November 2013

Zuid-Oost Azie

09 December 2012 - 31 Mei 2013

Backpacken door Afrika, India en Japan!

Landen bezocht: