Tour de France/road trip - Reisverslag uit King William’s Town, Zuid-Afrika van Anneke Aalderink - WaarBenJij.nu Tour de France/road trip - Reisverslag uit King William’s Town, Zuid-Afrika van Anneke Aalderink - WaarBenJij.nu

Tour de France/road trip

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

20 December 2012 | Zuid-Afrika, King William’s Town

Even een snel verslag want ik heb nog maar 15 minuten om een verhaaltje te typen voordat we weer verder moeten. Maar afgelopen vrijdag zijn we dus aan onze roadtrip begonnen. We zijn vanuit Kaapstad naar onze eerste stop Hermanus gereden. Toen we weg reden uit kaapstad leek het landschap al snel op Frankrijk eigenlijk en we hebben ons dan ook regelmatig al verbaasd hoe westers het hier in Zuid afrika tot nu toe is en hoe Europees het landschap dus aandoet. Maar het is hier wel supermooi en heel erg groen tot nu toe! Maar Hermanus dus, daar ging Roos namelijk op bezoek bij vrienden van haar ouders (die daar een tijdje hebben gewoond) om het boek van haar moeder af te geven. Dus toen zaten we al snel aan de thee bij een heel schattig ouder koppel. Daarna hebben we ingecheckt bij Hermanus Backpackers waar het heel gezellig was en we nog veel langer hadden kunnen blijven. Maarja we konden helaas maar 1 nachtje blijven. We zijn nog langs de kust gelopen om te kijken of we nog een walvis konden spotten, maar die zijn tegen december meestal al vertrokken dus helaas nog geen walvis gespot. Daarna zijn we doorgereden naar Wilderness. Hier zaten we in een supermooie backpackers bovenop de berg met een geweldig uitzicht en ze hadden hun eigen vegetable patch waar je gewoon groenten enzo mocht plukken. In wilderness hebben we veel gedaan. We zijn wezen kanoen, hicken en Kloofing. Het Kloofing was echt supermooi en leuk! Vooral de sprongen van de hoge rotsen waren een leuke adrenaline boost. Ik zal de foto's binnenkort ff uploaden. Na Wilderness zijn we doorgereden naar The Crags. Toen we daar aan kwamen deed het nog al hippie aan (sowieso eigenlijk alle backpackers waar we tot nu toe zijn geweest zijn kleurrijk/hippie/beetje alternatief, maar dit is wel echt heel leuk en heel relaxed en ze maken ook overheelijk vegetarsich eten overal dus ik ben helemaal blij) en al helemaal omdat er toevallig een Bio Danza event gaande was. Dat is een soort zwevende knuffel dansstijl. Niet echt iets voor mij maar wel grappig om te zien haha. Maar de backapackers was wel weer supermooi en gezellig en in een hele mooie omgeving, midden in het Titsikama National Park. Hier hebben we met olifanten gewandeld, paardgereden door de bergen, gehicked naar een waterval en hebben we een Canopy tour (aan een ziplijn door de boomtoppen zoeven) gedaan. Dus alles dagen bij elkaar hebben we echt superveel gedaan, was het leuk, maar vermoeiend en heb ik ook best spierpijn haha. Maar dat is een goed teken! Na The Crags zijn we doorgereden naar Grahamstown, wel een mooi stadje maar hier waren we alleen om te overnachten om vandaag door te rijden richting Coffee bay. We zijn dus nu alleen even een lunchstop aan eht maken in King Williams Town en gaan zometeen weer verder. Dus dit was het voor nu en ik zal zodra ik weer internet heb even de foto's op facebook zetten! Groetjes aan iedereen daar!

  • 20 December 2012 - 13:13

    Hermien :

    Hoi nichtje,

    Weer een leuk verhaal, zo maak nog eens iets mee.
    Veel plezier op je verdere trip.

    Groetjes,
    Gerrit en Hermien

    Ps.:Mag ik niet stiekem een stukje met je mee in je backpack?

  • 20 December 2012 - 14:56

    Selien:

    Knuffeldansstijl, hahaha. Eerst meer oefenen op de Gentse Feesten ;) XD
    Zijn daar ook foto's van? :D

    En neem je een olifant voor mij mee?

    Succes met de spierpijn & veel plezier voor de rest van de tour!

  • 20 December 2012 - 19:49

    Lidy:

    Hoi nichtje,
    Toe maar, weer een heel mooi verslag. Veel plezier.

    Groetjes,
    Hans en Lidy

  • 20 December 2012 - 20:41

    Monique:

    Ik ben jaloers! Je maakt zoveel mee! Echt heel erg gaaf!
    Super leuk en veel plezier nog!

    xx

  • 20 December 2012 - 23:47

    Els:

    Hoi Anneke, Heerlijk om weer wat van je te horen, backpacken slaat dus wel aan . Aan de kust zal het nog wel groen zijn , maar als je binneland in trekt zal het wel gauw een ander verhaal worden.....En paardrijden in de bergen is helemaal jou ding, geweldig....ik lees dat je daar heel erg van geniet..leuk!Jammer dat je geen walvis heb kunnen spotten, want dat is wel heel apart, maar goed. Verheug me op je fotos , want die beantwoorden je verhaal hoe leuk je het eigenlijk wel niet heb... Veel plezier en pas goed op je zelf, en doe Roos de groeten van ons.......Groetjes uit Albergen................

  • 21 December 2012 - 16:30

    Loes:

    Hey An,

    Klinkt allemaal super gaaf en ben benieuwd naar de foto's!!!!

    liefs ons

  • 21 December 2012 - 23:11

    Rianne:

    Hi Anneke!
    Volgens mij ben je dat "ik wil weer naar huis" al lang weer vergeten :-)
    Goed teken, want daarvoor ben je op reis!
    Foto's heb ik tijdens het lezen wel in mn hoofd, maar veel liever zie ik ze. Ben benieuwd...
    Liefs van mij

  • 25 December 2012 - 14:35

    Els:

    Hoi Anneke, Mooie fotos , met die olifant was wel heel apart . Zie dat je er van geniet..... oke blijf schrijven en blijf fotos schieten, dat is alleen maar leuk voor later.... veel plezier zou ik zeggen, en geniet...... groetjes uit Albergen.

  • 27 December 2012 - 11:03

    Loes:

    hey lieve an

    wat een prachtige foto's!!!
    Ik wilde je even een nieuwtje vertellen en dat is namelijk dat Henny en ik een kleintje verwachten ik ben namelijk nu 13 weken zwanger!!!!
    Dus tegen de tijd dat jij terug komt hoef ik nog maar 1 maand ongeveer.....
    Geniet nog lekker van je tijd daar en ben benieuwd naar je volgende verslag!

    Liefs ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 27411

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 15 September 2014

China en Dubai

11 September 2013 - 06 November 2013

Zuid-Oost Azie

09 December 2012 - 31 Mei 2013

Backpacken door Afrika, India en Japan!

Landen bezocht: