Aankomst in India! - Reisverslag uit Panaji, India van Anneke Aalderink - WaarBenJij.nu Aankomst in India! - Reisverslag uit Panaji, India van Anneke Aalderink - WaarBenJij.nu

Aankomst in India!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

12 Februari 2013 | India, Panaji

Even een kort aankomstberichtje vanuit India. Op 8 Februari zijn Roos en ik veilig geland in Mumbai. Ik verwachte van alles over India na alle verhalen, maar tot nu toe is het allemaal alleen nog maar heel mooi en leuk.

Bij aankomst in Mumbai verwachte ik chaos, lawaai, stank, vervelende mensen en zo kan ik nog wel even door gaan. Misschien dat het juist hierdoor mee viel....maar het verkeer is druk, maar niet zo druk en lawaaiig als ik verwachte (ze toeteren wel constant maar ik heb er nog niet wakker van gelegen), mumbai rook vooral wel lekker eigenlijk en de mensen waren heel aardig, alhoewel we wel echt constant aangegaapt worden (ja zelfs in een grote stad als Mumbai waar je toch wel verwacht dat ze toeristen gewend zijn). We zijn in Mumbai naar Elephanta Island geweest, waar we tempels hebben bezocht gewijdt aan Shiva. Verder hebben we vooral de stad te voet verkend en heerlijk gegeten (love Indian food!) en geshopt 0:). Ow en een hele fijne bijkomstigheid, India is veel goedkoper dan Afrika. Hier kun je nog een double bedroom huren voor 6 euro en een maaltijd eten voor 2 euro :D.

De Engelse invloeden zijn hier wel echt heel duidelijk en er zijn dan ook heel veel Engelse toeristen te vinden. Over het algemeen ook gewoon veel meer toeristen dan in Afrika dus dat is ook wel leuk. Na drie dagen Mumbai zijn we met de trein naar Goa vertrokken waar we nu zijn, om precies te zijn Panaji. De trein rit duurde iets langer dan geplant, uiteindelijk waren we 12,5 uur onderweg. Maar we zaten gezellig met andere toeristen dus we hebben ons goed vermaakt :). Het is hier nog steeds heerlijk warm (33 graden, niet om het erin te wrijven hoor) en morgen vertrekken we richting het strand voor een paar dagen.

En zoals sommigen misschien al hadden meegekregen zijn de reisplannen een 'beetje' gewijzigd. Het originele plan was India en Nepal t/m 31 mei. We doen nog steeds India en Nepal, maar t/m 4 april, want op 4 april zal ik naar Tokio (Japan) vliegen. Hier ga ik een taalcursus doen voor 4 weken en vervolgens rondreizen voor 4 weken. Dit is heel spannend en al helemaal in mijn eendje. Het zal heel anders zijn dan met zijn tweeen rondreizen en misschien gaat het ook wel ontzettend tegen vallen, al was het alleen al omdat ik Roos dan heel erg ga missen. Maar het zal ook weer een heel nieuw avontuur zijn in een land waar ik altijd al heel graag naar toe heb gewild, dus ik ben benieuwd! Op 30 mei vertrek ik dan weer van Tokio naar Mumbai om daar mijn originele vlucht van Mumbai naar Amsterdam (op 31 mei) te nemen.

  • 12 Februari 2013 - 15:03

    Rianne:

    Haa Globetrotter!

    Over India zijn de verhalen zeer wisselend..
    Blij te horen dat het jou tot nu toe voor 200% meevalt :-)

    En wat die plannen betreft: supergaaf en heul spannend!
    Ik zeg: doen!!!

    Zoals je hebt gezien op FB heb ik inmiddels een retourticket naar Bangkok geboekt. Eens zien of alles nog hetzelfde is in Thailand en Cambodja :-)

    Liefs van mij!


  • 12 Februari 2013 - 15:14

    Maaike (oud Collega Rianne):

    Hi,
    Fijn dat India je meevalt! Goa zijn wij niet geweest! Japan!! Super! Hebben wij ook gedaan! Duur maar super gaaf! Mocht je je route een beetje weten hebben wij misschien nog wel tips voor goedkope slaapplekjes! Vooral naar Kyoto gaan!! Geniet ze!

    Groetjes Maaike

  • 12 Februari 2013 - 17:05

    Jorieke:

    Hey Anneke!

    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En dat India mee valt natuurlijk, je hoort soms zulke enge verhalen haha. Wat ontzettend stoer trouwens dat je nog naar Japan gaat, helemaal leuk!
    Geniet ervan samen met Roos!

  • 12 Februari 2013 - 17:20

    Gerry:

    Hoi anneke

    Wat een belevenis he... echt wel mooi... en Japan lijkt me helemaal te gek...
    Heel veel plezier nog!

    Groetjes Gerry

  • 12 Februari 2013 - 18:03

    Loes:

    Hey an

    Wat leuk dat je plan gewijzigd is! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.
    Hier gaat alles prima we missen je wel!

    Liefs

  • 13 Februari 2013 - 13:49

    Marieke:

    Hee meid!

    Wat een supergave verhalen allemaal! En goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Stoer dat je nog alleen gaat reizen, ben beniewd naar de volgende verhalen!:) Geniet ervan!

    Liefs

  • 18 Februari 2013 - 15:46

    Martijn:

    He Anneke,

    Haha, volgens mij ben jij een van de eersten, zo niet de eerste, die India op het eerste gezicht wel vindt meevallen! Mijn eerste ervaringen van India waren niet al te best hoor (vooral niet van Calcutta! Bah!) Maar ik vind het echt leuk om te lezen dat je nu in India bent en ben blij dat het je mee valt. Heel veel plezier en verder een goede rondreis! Zie uit naar je volgende verhaal over India!

    groet
    Martijn

  • 19 Februari 2013 - 18:22

    Els:

    Hoi Anneke, Wat een belevenis, je bent nu in India, weer een heel ander cultuur, maar geniet er maar van.....Japan lijkt mij geweldig, zou zelf niet alleen gaan, maar goed dat is aan jou.....je moet zelf een goed gevoel bij hebben....Verder heel veel plezier, pas goed op je zelf, en reis ze oooooooja doe de groeten aan Roos.......groetjes van Tante Els.....doeiiiii.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 27413

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 15 September 2014

China en Dubai

11 September 2013 - 06 November 2013

Zuid-Oost Azie

09 December 2012 - 31 Mei 2013

Backpacken door Afrika, India en Japan!

Landen bezocht: